Blogroll


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, December 12, 2008

Saya sentiasa bermimpi Kota Suci

Saya selalu rindu Kota Suci kerana ia menyedarkan saya boleh dekatNya di syurga nanti. Tapi saya tahu susahnya ini. Saya mesti berusaha untuk meneruskan iman saya terhadapNya tanpa ancaman.

Kota Suci adalah tempat tanah suci di Arab Saudi. Saya mula suka ia apabila mak saya bercerita tentangnya kepada saya. Saya pun berminat nak menjejaki kaki ke tanah suci bila-bila masa. Insyaallah Allah s.w.t. mengetahui.

Saya takut jika saya hilang pahala selagi saya buat tidak baik, saya akan dimasukkan ke neraka. Itulah menakutkan dan menghantui saya jadi saya selalu berdoa kepadaNya untuk minta ampun kepadaNya. Itulah saya selalu berdoa pada setiap hari. Doa saya akan termakbul. Oleh itu, ia menyedarkan hati saya jadi baik dan terus mencari rezeki dan keimanan yang Allah s.w.t mahu kerana saya ingat surah itu berkata,"Jika ada rezeki baik di dunia, simpanlah bekalan rezeki dan pahala untuk hari akhirat". Ia selalu mengingatkan saya. Hebatnya agama kita (Islam). Jadi saya tetap berpegang agama saya walaupun saya x pernah meninggalkan agama saya.

Saya berharap kawan2 dan keluarga saya akan menyokong saya pada suatu hari nanti.

No comments: