Blogroll


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, May 17, 2010

Mengapa manusia suka bersikap dera???

Saya betul-betul marah kerana terkejut selepas membaca berita tentang bayi comel sudah meninggal dunia akibat dipercayai didera oleh pengasuhnya. Apakah salah pengasuhnya? Itulah tanda hampir menghapuskan perpaduan 1Malaysia!

Jadi saya mahu harapkan agar negara kita jangan sampaikan jadikan negara yang 'paling dera'! Saya mahu bekerjasama dengan anda semua agar mencegah kawan-kawan kita daripada terus bersikap dera! Jangan lupa amalkan kasih sayang dan berpegang agama kita ya.

Saya ucapkan takzirah al-fatihah kepada keluarga bayi tersebut. Tahu tak, saya menangis kerana manusia sudah jatuh ke tangan yang 'lebih kejam' seperti penderaan dan pembuangan bayi. Kasihan bayi yang tidak berdosa. Saya sentiasa berdoa agar peristiwa tidak akan berulang lagi.

Harap maaf.
Saya betul-betul sayang akan bayi itu sepertimana Allah sangat sayang bayi yang tidak berdosa. :)

No comments: