Blogroll


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, December 24, 2009

Aku dah kembali menulis!!!!

Setelah berminggu-minggu, saya sudah bersedia untuk kembali menulis kepada anda semua.

Melalui ini, saya ingin meluahkan perasaan tentang dunia yang sedang 'berpanas' dan hampir tidak stabil. Hal ini menyedarkan saya tentang kepentingan alam sekitar adalah tugas kita yang diberikan Allah S.W.T untuk memulihara dan melindungi alam sekitar. Namun begitu, mengapa kita sengaja mengabaikan kepentingan alam sekitar.

Ada sebahagian daripada dunia yang berisytiharkan tidak dibenarkan menggunakan plastik sebagai langkah pencegahan bagi masalah kepupusan haiwan air dan juga alam sekitar. Saya mahu awak tengok gambar yang disediakan (Sumber maklumat daripada google).



Anda sudah fikir pasal itu? Itulah sikap manusia sendiri. Tolonglah selamatkan bumi dan haiwan kita. Jangan kita mengabaikan tanggungjawab kita untuk memelihara seluruh alam sekitar.

Untuk mengatasi masalah ini, kita boleh serah plastik dan barang yang telah digunakan kepada Pusat Recycle Malaysia. Hal ini mengurangkan beban kita dengan menggunakan recycle. Ini lah kita boleh.



No comments: